K-PSOSW nr 1
im. L.Braille'a
w Bydgoszczy

Wyszukiwarka

E-dziennik

Logotyp projektu

 

Portal Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Pełnosprawni w pracy – szkolenia dla uczniów i nauczycieli bydgoskiego „Braille’a”

 Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej  

 


 Logotyp projektu

UCZNIOWIE
Także nasi niesamowici i pełni zapału uczniowie ukończyli wiele interesujących szkoleń, dzięki którym nabyli nowe umiejętności oraz kwalifikacje zawodowe, które to podwyższyły ich atrakcyjność na rynku pracy. Mimo nauki w szkole i mnóstwa dodatkowych zadań i zajęć, dzielnie uczestniczyli w przygotowanych kursach. Wszystkie zostały sfinansowane w związku z projektem „Mistrz zawodu – moja pełnosprawność na rynku pracy” z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, z Poddziałania 10.02.03 Kształcenie zawodowe.
Poniżej prezentujemy Państwu rodzaje ukończonych przez uczniów kursów:
1. KURS BARMAŃSKI 1-GO STOPNIA
2. KURS BARISTYCZNY 1-GO STOPNIA
3. KURS PODSTAWOWY AUTOCAD 2D
4. KURS PROGRAMOWANIA
5. KURS CUKIERNIKA
6. KURS ARCHIWALNO-KANCELARYJNY
7. KURS OPERATORA OBRABIAREK CNC
8. KURS MASAŻU BAŃKAMI CHIŃSKIMI
9. KURS MASAŻU GORĄCYMI KAMIENIAMI
10. KURS TAPINGU
11. KURS MASAŻU TKANEK GŁĘBOKICH

Poza tym uczniowie pracowali w swoim wolnym czasie przygotowując się do matury na dodatkowych zajęciach z języka polskiego, matematyki oraz języka angielskiego.
Dla chcących podwyższyć swoją wiedzę zawodową były zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego.
Nasi uczniowie byli objęci również kompleksowo opieką psychologów, trenerów pracy i doradców zawodowych. Regularnie korzystali z zajęć indywidualnych ze specjalistami.
Największym, najciekawszym ale i najtrudniejszym wyzwaniem dla nich były staże zawodowe . Nasi stażyści świetnie poradzili sobie z nowymi zadaniami, zweryfikowali swoje umiejętności zawodowe oraz interpersonalne.
Był to dla wszystkich bardzo pracowity, bogaty w nowe doświadczenia i rozwijający czas. Każdy z uczestników projektu uzyskał umiejętności i kwalifikacje, które znacząco wpłynęły na satysfakcję zawodową i edukacyjną, a nawet i osobistą.
Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy zyskać tak wiele w zasadzie w tak krótkim czasie.

 

 Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej 

 


Logotyp projektu

Szanowni Państwo
W związku z realizacją projektu „Mistrz zawodu – moja pełnosprawność na rynku pracy” miło nam poinformować, że nasi wspaniali otwarci na nową wiedzę i umiejętności nauczyciele mieli bardzo pracowity czas i oprócz zajęć z uczniami nabywali również nowe kwalifikacje na kilkunastu szkoleniach. Były to nie tylko kursy i szkolenia z kompetencji miękkich, ale także studia podyplomowe. Możemy się także pochwalić, że nasz Ośrodek przystąpił do certyfikowanego programu szkoleniowego Szkoły Tutorów oraz Akredytacji Tutorskiej i 30 nauczycieli Ośrodka uzyskało certyfikat Tutora z Collegium Wratislaviense. Pracą z podopiecznymi taką metodą mogą poszczycić się najlepsze uniwersytety na świecie, więc mamy powody do dumy.
Poniższe kursy mogły zostać zrealizowane dzięki środkom otrzymanym w ramach projektu. Chcemy przybliżyć wszystkim jakie to szkolenia i co ciekawego za sobą niosą:
1. SZKOLENIA BRANŻOWE NAUCZYCIELI UCZĄCYCH W ZAWODACH: KUCHARZ, TECHNIK TYFLOINFORMATYK, TECHNIK MASAŻU, PRACOWNIK POMOCNICZY OBSŁUGI HOTELOWEJ, PRZETWÓRSTWO TWORZYW SZTUCZNYCH, TECHNIK ADMINISTRACJI, FLORYSTA, LOGISTYK ORAZ NAUCZYCIELE JĘZYKÓW OBCYCH – W SUMIE 25 NAUCZYCIELI
NASI NAUCZYCIELE AKTUALIZOWALI I PODWYŻSZALI SWOJĄ WIEDZĘ W WYKONYWANYM ZAWODZIE, DOSKONALILI PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI I ZDOBYWALI NOWE DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE. NAWIĄZALI TAKŻE KONTAKTY ZAWODOWE, KTÓRE WYKORZYSTAJĄ W PROCESIE KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.

2. KURSY Z PRZETWÓRSTWA TWORZYW SZTUCZNYCH I NARZĘDZIOWE
3. KURS BARMAŃSKI
4. KURS BARISTYCZNY 1-GO STOPNIA
5. KURS GRAFIKI KOMPUTEROWEJ
6. KURS PODSTAWOWY AUTOCAD 2D
7. SZKOLENIE Z ZAKRESU USG NARZĄDU RUCHU W PRAKTYCE FIZJOTERAPEUTY I KONCEPCJI SONOFEEDBACK
8. KURS PROGRAMOWANIE I DRUK 3D
Oraz szkolenia tzw. miękkie, to jest:
1. ZARZĄDZANIE CZASEM
Nauczyciel poprzez nowe metody pracy może rozwijać u swoich uczniów efektywne zarządzanie czasem, kształtować ich umiejętności przedsiębiorczości (jako tworzenie i budowanie czegoś nowego, dzięki umiejętnemu zarządzaniu planem dnia). Wpłynie także na większą skuteczność rozwiązywania różnych problemów (umiejętność kluczowa) oraz poprawi efektywność uczenia się (przez praktyczne planowanie).
2. MNEMOTECHNIKI W EDUKACJI
Zastosowanie mnemotechnik na zajęciach z uczniami wpłynie na rozwój co najmniej kilku umiejętności kluczowych. Przede wszystkim umiejętności uczenia się. Dzięki mnemotechnikom zdecydowanie może wzrosnąć poziom wiedzy poprzez zapamiętanie większej ilości materiału z zajęć szkolnych, poprawić się może także skupienie uwagi i pobudzenie twórczego myślenia uczniów.
3. KURS FACYLITACJI
Nauczyciel po kursie facylitacji będzie pomagał uczniom w rozwiązywaniu problemów oraz umiejętności pracy zespołowej. Poprzez lepszą pracę grupową uczniów będzie można wzmacniać kreatywność, innowacyjność oraz krytyczne myślenie (trzy kolejne umiejętności kluczowe).
4. KURS COACHINGOWY
Stając się coachem i pracując z uczniami w taki sposób nauczyciel wzmacnia i rozwija ich umiejętności rozumienia (edukacyjnego i społecznego oraz osobistego), krytycznego myślenia i w znacznym stopniu rozwija rozwiązywanie problemów oraz przedsiębiorczość.
5. GIMNASTYKA MÓZGU WEDŁUG PAULA DENNISONA
Dzięki zastosowaniu na zajęciach z uczniami nowych ćwiczeń mózgu zdecydowanie może wzrosnąć poziom wiedzy i zapamiętanego materiału z zajęć szkolnych. Gimnastyka rozwinie także kreatywność, która będzie wykorzystywana w procesie zapamiętywania, wzrośnie umiejętność rozumienia. Dzięki stosowaniu ćwiczeń na lekcji, przez nauczycieli matematyki czy j. obcego, uczniowie będą rozwijali umiejętności matematyczno-przyrodnicze oraz umiejętność posługiwania się j. obcym. Poprzez integrację umysłu i ciała, pracę dwóch półkul mózgowych można rozwijać również własną pomysłowość i innowacyjność.
6. NEGOCJACJE I MEDIACJE W PRACY NAUCZYCIELA
Nauczyciel po kursie z mediacji i negocjacji może skutecznie i profesjonalnie rozwiązywać konflikty uczniów, nauczycieli z uczniami oraz rodzicami. Poprzez zastosowanie technik mediacyjnych rozwinie u swoich podopiecznych umiejętność rozwiązywania problemów oraz umiejętność rozumienia jak i kreatywność (swoją postawą oraz wiedzą będzie wspierał uczniów w rozwiązaniu konfliktu).
7. TUTORING
Nauczyciel-Tutor poprzez pracę z uczniem taką metodą rozwija wśród podopiecznych umiejętności kluczowe tj: umiejętność rozwiązywania problemów, krytyczne myślenie, kreatywność, jak również innowacyjność. Dzięki naciskowi na samodzielną pracę podwyższa umiejętności uczenia się. Nauczyciel-tutor buduje swój autorytet, wzbudza zaufanie i stymuluje do rozwoju. Tutoring jako metoda edukacji spersonalizowanej rozwija ważne kompetencje uniwersalne, kompetencje przydatne na rynku pracy i wiele z kompetencji kluczowych. Biorąc pod uwagę raport The Future of Jobs stworzonego podczas Światowego Forum Ekonomii w Davos w 2016 roku, do 10 najbardziej przydatnych umiejętności wymaganych od pracowników w 2020 roku należą: umiejętność rozwiązywania złożonych problemów, krytyczne myślenie, kreatywność, zarządzanie ludźmi, współpraca, inteligencja emocjonalna, umiejętność oceniania i podejmowania decyzji, zorientowanie na usługi, umiejętność negocjowania, elastyczność poznawcza.
Co bardzo ważne, nauczyciele ukończyli także STUDIA PODYPLOMOWE Z ZAKRESU ADMINISTRACJI, PSYCHODIETETYKI I MECHATRONIKI ORAZ COACHINGU I PORADNICTWA KARIER.
Studia z coachingu podniosły kwalifikacje naszego doradcy zawodowego. Teraz posiada on kompetencje coacha i wprowadza uczniów w świat samopoznania. Chcemy by świadomość siebie, swoich mocnych stron, umiejętności i talentów wpłynęła na podniesienie jakości życia naszych uczniów. Wiemy, że wyspecjalizowany doradca-coach pomoże w rozwoju osobistym i zawodowym poprzez prowadzenie warsztatów grupowych oraz indywidualnych, by nasi uczniowie dokonali najlepszych z możliwych wyborów zawodowych, dostosowanych do ich indywidualnych predyspozycji.

 

  

 Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej 

 


Logotyp projektu

 

 

 Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej 

 


Logotyp projektu

„MISTRZ ZAWODU – MOJA PEŁNOSPRAWNOŚĆ NA RYNKU PRACY”

Zapraszamy nauczycieli i uczniów Ośrodka do wzięcia udziału w projekcie realizowanym od kwietnia 2021 roku do grudnia 2022.

Co oferujemy:

DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH (szkoła branżowa I i II stopnia, technikum, szkoła policealna)
Podczas udziału w projekcie otrzymasz:
 miesięczny płatny staż 1750 zł (możliwość zdobycia cennego doświadczenia zawodowego)
 podniesienie kwalifikacji na kursach zawodowych
 wsparcie specjalistów przez cały projekt (doradca zawodowy, coach i inni specjaliści)
 wsparcie w przygotowaniu do egzaminu zawodowego (w zawodzie ślusarz, kelner, mechanik monter maszyn i urządzeń, tyfloinformatyk)
 wsparcie w przygotowaniu do egzaminu maturalnego (dodatkowe zajęcia z polskiego, matematyki i angielskiego)
 warsztaty budujące kluczowe kompetencje na rynku pracy (językowe oraz komunikacyjne)
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny.
Warunkiem udziału jest status ucznia ośrodka oraz wiek w przedziale 17-24 lata.
DLA NAUCZYCIELI K-P SOSW nr 1 w Bydgoszczy
 kursy kwalifikacyjne, szkolenia zawodowe
 studia podyplomowe
 szkolenia branżowe u pracodawcy

KONTAKT: 509 868 986
Zgłoszenia przyjmujemy na adres mailowy: mistrz-zawodu(at)braille.bydgoszcz.pl
PROJEKT JEST REALIZOWANY W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA 2014-2020 – EFS
PRIORYTET: INNOWACYJNA EDUKACJA 

 Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej 

 


Logotyp projektu

„MISTRZ ZAWODU – MOJA PEŁNOSPRAWNOŚĆ NA RYNKU PRACY”
1. Okres realizacji projektu od 2021-04-01 do 2022-12-31
2. Wydatki kwalifikowalne 1 143 360,00
3. Wnioskowane dofinansowanie 1 029 024,00
4. Program operacyjny RPKP Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
5. Oś priorytetowa RPKP.10.00.00 Innowacyjna edukacja
6. Działanie RPKP.10.02.00 Kształcenie ogólne i zawodowe
7. Poddziałanie RPKP.10.02.03 Kształcenie zawodowe

Projekt obejmie wsparciem grupę
• 50 uczniów niewidomych i słabo widzących od 15 do 24 r.ż, kształcących się w szkole zawodowej i branżowej oraz technikum i szkoły policealnej oraz
• 40 nauczycieli kształcących w powyższych szkołach należących do Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy.

Cel projektu:
Zwiększenie szans na zatrudnienie 50 uczniów kształcących się w szkołach zawodowych w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych 40 n-li kształcenia zawodowego w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy w okresie od 1.04.2021 do 31.12.2022 r.

Cel szczegółowy
Zwiększenie szans na zatrudnienie uczniów szkół prowadzących kształcenie zawodowe, w szczególności poprzez podniesienie efektywności kształcenia zawodowego, jak również poprzez rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy (umiejętności matematyczno - przyrodnicze, umiejętności posługiwania się jezykami obcymi, w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin, TIK, umiejętność rozumienia, kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy)

1. W wyniku realizacji projektu zrealizowane zostaną zajęcia z:
doradztwa zawodowego w ramach tworzenia Punktu Informacji Kariery,
• zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego,
• zajęcia przygotowujące do egzaminów zawodowych w zawodzie: ślusarz, kelner, mechanik monter maszyn i urządzeń oraz tyfloinformatyk,
• warsztaty kompetencji kluczowych z zakresu języka angielskiego zawodowego,
• warsztaty kompetencji uniwersalnych na rynku pracy,
• zajęcia indywidualne z trenerem pracy.

2. Stworzona zostanie nowa oferta edukacyjna w odpowiedzi na zbadane zapotrzebowanie rynku pracy.
3. Uczniowie będą brać udział w pozaszkolnych formach kształcenia zawodowego oraz zdobędą dodatkowe uprawnienia zwiększające szanse uczniów na rynku pracy.
4. ZREALIZOWANE ZOSTANĄ STAŻE ZAWODOWE DLA 50 OSÓB.
5. W ramach projektu zakupione zostanie wyposażenie dla pracowni ślusarskiej oraz pracowni przetwórstwa tworzyw sztucznych w celu przygotowania warunków odzwierciedlających naturalne warunki pracy, we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
6. Wsparcie jest również skierowane do nauczycieli i pracodawców poprzez:
• podniesienie kwalifikacji przez 10 nauczycieli i instruktorów zawodu na studiach podyplomowych lub kursach kwalifikacyjnych.
• 30 nauczycieli odbędzie studia podyplomowe, kursy lub szkolenia z różnych form wsparcia ukierunkowane na doskonalenie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu u uczniów kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych na rynku pracy (certyfikaty).
• Zrealizowanych zostanie 15 szkoleń dla pracodawców i opiekunów stażu z ramienia zakładu pracy dotyczących poznania specyfiki funkcjonowania osób niewidomych i słabowidzących prowadzonych przez perypatologów i specjalistów, terapeutów pracujących w KP SOSW nr 1 im. L. Braille’a w Bydgoszczy.

 Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Unii Europejskiej