K-PSOSW nr 1
im. L.Braille'a
w Bydgoszczy

Wyszukiwarka

E-dziennik

W Specjalnym Ośrodku Szkolno–Wychowawczym nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille'a w Bydgoszczy w maju 2009 roku rozpoczął swoja działalność Zespół wczesnego wspomagania rozwoju małego niewidomego i słabo widzącego dziecka (WWRD). W skład zespołu wchodzą:tyflopedagog, rewalidant widzenia,perypatolog,rehabilitant ruchu, logopeda, psycholog.

Celem głównym zespołu WWRD jest pobudzanie ruchowego, poznawczego, emocjonalnego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia u niego niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole (w szczególności: zapobieganie występowaniu nieprawidłowości w rozwoju psychoruchowym dziecka, pomoc dziecku w budowaniu trwałych więzi z najbliższymi osobami, systematyczne dążenie do poprawy jakości życia dziecka itp.).
Głównym zadaniem zespołu w odniesieniu do rodziców jest: pomoc w procesie adaptacji do nowych warunków życia, pomoc w tworzeniu warunków sprzyjających w budowaniu więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami a dzieckiem, pomoc w budowaniu realistycznych oczekiwań w stosunku do rozwoju dziecka zgodnych z jego możliwościami oraz przygotowanie ich do roli osób wspomagających rozwój ich dziecka.
Przesłanki przemawiające za jak najwcześniejszym zdiagnozowaniem zagrożeń i zaburzeń i w związku z tym podjęciem rehabilitacji dziecka to:
- wyjątkowa duża plastyczność centralnego układu nerwowego we wczesnym okresie oraz związana z tym możliwość korekcji zaburzonych funkcji i kompensacji deficytów;
- możliwość zahamowania rozwoju, wielu zaburzeń o postępującym przebiegu, a nawet całkowitego zatrzymania niekorzystnych zmian;
- łatwiejsze generalizowanie przez dzieci wypracowanych umiejętności i nawyków;
- narastanie wielu zaburzeń wraz z wiekiem i utrudnianie terapii oraz edukacji dzieci starszych;
- większa podatność małych dzieci na postępowanie rewalidacyjne i w efekcie lepsze postępy w usprawnianiu go;
- rodzice małych dzieci mają więcej nadziei, sił, zapału i wiary, dlatego są bardziej zaangażowani we współpracę ze specjalistami i we własny udział w terapii dzieci.
Do zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka są przyjmowane dzieci w wieku od 0 do 6 lat lub do momentu podjęcia nauki w szkole, nie później jednak niż do 10 roku życia, na podstawie opinii z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajęcia odbywają się na terenie placówki w gabinetach specjalistycznych przystosowanych do potrzeb każdego dziecka, w wymiarze od 4 do 8 godzin miesięcznie.

Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy!

W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 52 322-17-87
Jesteśmy również do Państwa dyspozycji w siedzibie placówki przy ul. Krasińskiego 10 w Bydgoszczy /wejście od ul. Reja/.

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1
dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej
im. L. Braille’a w Bydgoszczy

ul. Z. Krasińskiego 10
85- 008 Bydgoszcz

Tel. (052) 322-17-87
Nasza strona internetowa:
www.braille.bydgoszcz.pl
Kontakt e-mailowy z placówką:
louis(at)braille.bydgoszcz.pl

SEKRETARIAT SZKÓŁ i SEKRETARIAT OŚRODKA
/GODZINY PRACY/

 

PONIEDZIAŁEK WTOREK ŚRODA CZWARTEK PIĄTEK
08.00- 15.30 08.00- 15.30 08.00- 15.30 08.00- 15.30 08.00- 15.30

 

Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1
dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej
im. L. Braille’a w Bydgoszczy

ul. Z. Krasińskiego 10
85- 008 Bydgoszcz

Tel. (052) 322-17-87

Nasza strona internetowa:
www.braille.bydgoszcz.pl

Kontakt e-mailowy z placówką:
louis(at)braille.bydgoszcz.pl

Zapraszamy!

Popołudniowe dyżury kadry kierowniczej w roku szkolnym 2021/2022

mgr Małgorzata Szczepanek
Dyrektor Ośrodka
Poniedziałek
do godz. 17:00
mgr inż. Beata Cieślińska
Wicedyrektor SP, Gim, WWRD
Czwartek
do godz 17:00
mgr inż. Ewa Fojucik
Wicedyrektor ds. kształcenia ponadgimnazjalnego
Środa
do godz. 17:00
mgr Leszek Krogulski
Kierownik Ośrodka
Wtorek
do godz. 17:00

 

Plan pracy psychologów na rok szkolny 2021/2022 (pok. 224P lub 02W)

  Psycholog
mgr Katarzyna Gerlach-Ocińska
 Psycholog
mgr Barbara Lorenc
 Poniedziałek  12:00-16:00  8:00-13:00
 Wtorek  12:00-17:00  -
 Środa  12:00-16:00  8:00-13:00
 Czwartek  10:30-14:30  13:00-18:00
 Piątek  10:00-14:00  -

 

Plan pracy pedagogów na rok szkolny 2018/2019 (pok. 116)

  Pedagog
mgr Małgorzata Sarnacka
 Pedagog
mgr Agnieszka Jenerowicz
 Poniedziałek 11:30-16:30 8:00-12:00
 Wtorek 9:00-14:00
Konsultacje
8:00-13:00
Konsultacje
 Środa 11:30-16:30 8:00-14:00
 Czwartek 8:00-13:00 12:30-17:30
 Piątek 8:30-13:00 10:00-14:00

 

 

 

 

 

Celem działalności świetlicy jest zapewnienie dzieciom zorganizowanej opieki wychowawczej umożliwiającej wszechstronny rozwój osobowości, pomocy w nauce oraz odpowiednich warunków do nauki własnej i rekreacji. Dzienny plan zajęć świetlicowych dostosowany jest do rozkładu zajęć lekcyjnych, indywidualnych potrzeb dzieci oraz sugestii rodziców.

W świetlicy prowadzone są zajęcia stymulujące i wspierające rozwój dzieci. Różnorodne formy prowadzonych zajęć umożliwiają wychowankom rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, fantazji oraz ekspresji własnej. Uczniowie spędzający czas w świetlicy po lekcjach mają zapewniony odpoczynek
oraz możliwość realizowania własnych pomysłów.

W NASZEJ ŚWIETLICY SZKOLNEJ PROWADZONE SĄ NASTĘPUJĄCE ZAJĘCIA:
- rozwijające umiejętności manualne ( zabawy konstrukcyjne, układanki, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie, origami i inne)
- rozbudzające zainteresowania czytelnicze (czytanie książek, wierszy, konkursy)
- wzbogacające posiadane wiadomości, zaspakajanie ciekawości świata ( rozmowy i pogadanki z uczniami, gry dydaktyczne i edukacyjne)
- kształtujące umiejętności wypowiadania się na zadany i dowolny temat (rozmowy z uczniami, dyskusje, pogadanki)
- kształtujące umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy (konkursy, quizy, rozwiązywanie krzyżówek, zagadek, łamigłówek, układanki, zabawy tematyczne, odrabianie prac domowych)
- wzbogacające ekspresję twórczą (prace plastyczne, zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne)
- zwiększające sprawność fizyczną ( gry i zabawy zręcznościowe)
- relaksujące (relaks przy muzyce, zabawy wyciszające)
Organizacja pracy w świetlicy
1. Świetlica szkolna czynna jest w następujących godzinach:
PONIEDZIAŁEK- 11:30-16:30
WTOREK- 11:30-16:30
ŚRODA- 11:30-16:30
CZWARTEK- 11:30-16:30
PIĄTEK- 11:30-16:30
2. Świetlica organizuje zajęcia w grupach wychowawczych.
3. Świetlica jest czynna w dni, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne w szkole.
4. Czas i godziny pracy dostosowane są do potrzeb wychowanków i ich rodziców.
Warunki korzystania ze świetlicy.
Wychowankowie powinni:
1. Przedłożyć wychowawcy świetlicy wypełnioną przez rodziców kartę zgłoszenia.
2. Regularnie uczestniczyć w zajęciach po lekcjach.
3. Przestrzegać regulaminu świetlicy.
4. Nieść pomoc młodszym i słabszym kolegom/ koleżankom.
5. Zachowywać się tak, by nie przeszkadzać innym.
6. Dbać o czystość i estetyczny wygląd świetlicy.
7. Szanować sprzęt i pomoce dydaktyczne.
Ponadto:
1. Uczeń przychodzący do świetlicy zgłasza się do nauczyciela – wychowawcy.
2. Uczeń ma obowiązek zawsze przebywać ze swoim nauczycielem - wychowawcą i informować go o każdorazowym nawet krótkotrwałym oddaleniu się.
3. Uczeń ma prawo uczestniczyć we wszystkich zajęciach organizowanych przez nauczyciela - wychowawcę.
4. Uczniowie korzystający ze świetlicy mają prawo do:
- korzystania z pomocy wychowawcy świetlicy w odrabianiu lekcji i pokonywaniu trudności w nauce
- rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień
- korzystania z pomocy dydaktycznych, gier, sprzętu sportowego
- opieki wychowawczej, życzliwego i podmiotowego traktowania
5. Uczniowie mogą zgłaszać pomysły zajęć i ich tematy.
6. Za zaginione telefony, MP3 i inne urządzenia techniczne świetlica nie ponosi odpowiedzialności.
7. Dziecko ze świetlicy mogą odebrać jedynie rodzice lub wyznaczeni przez nich opiekunowie, których dane są wpisane do karty zgłoszenia dziecka do świetlicy.
8. W wyjątkowych sytuacjach uczeń może być odebrany przez osobę, której danych rodzic nie umieścił w karcie zgłoszenia dziecka do świetlicy, jeśli osoba ta ma pisemne upoważnienie od rodziców/opiekunów prawnych dziecka i na potwierdzenie odbioru ucznia wypełni odpowiednie oświadczenie.
9. Rodzice i opiekunowie zobowiązani są do poinformowania nauczyciela - wychowawcy o odbiorze dziecka ze świetlicy.
10. W przypadku gdy uczeń nie zostanie odebrany ze świetlicy szkolnej do godziny 17.00 nauczyciel - wychowawca ma obowiązek skontaktowania się z rodzicami dziecka, a jeśli jest to niemożliwe powiadamia o tym fakcie przełożonego i opiekuje się dzieckiem do momentu odebrania dziecka przez rodziców lub przekazania opieki nad uczniem wyznaczonej osobie.